piątek, 30 grudnia 2016

Zmiany na nowy rok

Postanowiłam, że z powodu dużej ilości nauki, dla ułatwienia i umilenia nam życia wprowadzę od nowego roku parę zmian. Mam nadzieję, że pomogą mi one zorganizować czas tak, aby starczał zarówno na moja naukę jak i szkolenie psa. Chcę również wprowadzić zmiany, które pojawić miały się już w tym roku i ulepszyć to co w nam się nie udało.
Zapraszam do czytania!


ZMIANA W SPACERACH

Od nowego roku planuję zmienić godziny spacerów ze względu na porę roku. Cały rok na spacer będziemy wychodzić od razu po moim powrocie ze szkoły. Dodatkowo kiedy już coraz później będzie się ściemniać wychodzić będziemy drugi raz, po skończeniu wszystkich lekcji itp. W sobotę i niedzielę będziemy wychodzić na jeden dłuższy spacer po południu. W wakacje spacery będą jedynie wieczorem (pod czas upałów) oraz w chłodniejsze dni rano i po południu.

Kolejną zmianą jeśli chodzi o spacery jest spacerowanie na raz z Ami i Rubikiem. Do tej pory musiałam chodzić na dwa spacery- najpierw z Rubikiem, a potem z Ami. Od nowego roku chcę przyzwyczaić ich do wspólnego chodzenia na spacery. Dogadują się świetnie, więc problemów raczej nie będzie :)

Ostatnią już zmianą, która wprowadzę do spacerów jest ponowne używanie aplikacji endomondo. Motywowało mnie "zbieranie" kilometrów, więc chodziliśmy więcej, nawet 130 km miesięcznie. Myślę, że to znowu będzie działać i nasze spacery będą dłuższe.
(już usunęłam facebooka z telefonu żeby móc pobrać endomondo :D)

DZIENNIK TRENINGOWY

Mam zamiar prowadzić go inaczej niż ten, który prowadziłam teraz. Chcę na każdy miesiąc wyznaczyć sobie dwa cele, które dzielą się na inne cele, które rozpisuję na etapy (nie zawsze jest to potrzebne). Wytłumaczę na przykładzie Ami: główny cel to kontynuacja nauki podstawowych komend. Dzieli się on na naukę zostawania, komendę zwalniającą i luźne przywołanie. Na etapy dzieli się zostawanie (4 etapy) i luźne przywołanie (dwa etapy), a komenda zwalniająca zostanie wprowadzona pod czas nauki zostawania kiedy będę zwalniać psa i będzie mógł podbiec po nagrodę (nie dzieli się na etapy).
Następnie przez miesiąc będę opisywała jak szło nam na każdym etapie dążenia do małego celu, który złoży się na ten duży. Opiszę co poszło nie tak, co muszę zmienić by ułatwić Ami/Rubikowi zrozumienie ćwiczenia itp.
Styczeń już prawie zaplanowany :)

ZMIANA NA BLOGU (I STRONIE)

Już odkąd Ami u nas zamieszkała (czyli już trzy miesiące) planuję zmienić nazwę oraz wygląd bloga tak by był on zarówno o Rubiku jak i o Ami. Miałam to zrobić w tym roku, nie mam pojęcia dlaczego się tym nie zajęłam, ale już w styczniu zacznę nad tym pracować i mam nadzieję, że już niebawem będziecie mogli czytać wpisy w nowej odsłonie bloga :)
Nazwa i wygląd strony na facebooku również zostaną zmienione.

SEMINARIA, WYSTAWY, ZAWODY

Marzeniem jest wystąpić w zawodach, ale na razie wystarczy mi bycie na nich jako obserwator, choć nie ukrywam, że w tym roku bardzo chciałabym wziąć udział chociaż nie jestem pewna czy kiedy będziemy już gotowi na wystartowanie zawody będą na tyle blisko nas, żebyśmy mogli wystartować. Chciałabym również wziąć udział w seminarium frisbee oraz obedience. Oczywiście chciałabym zabrać ze sobą psa, ale to zależy od tego jak daleko będę musiała jechać.
Przez ten rok chciałabym ogólnie uczestniczyć bardziej w wydarzeniach psiego świata, w tamtym roku miałam być na jednym, ale popsuła mi to choroba.
Chciałabym również pojechać jako fotograf na wystawę.
Myślę, że już powoli zacznę szukać i zapisywać się na seminaria :)


To już wszystkie zmiany i postanowienia na nowy rok (tak myślę :D). Jestem ciekawa co wy wprowadziliście i zmieniliście oraz jakie macie postanowienia noworoczne :) Piszcie w komentarzu, może mnie zainspirujecie i wprowadzę coś jeszcze :)
Życzymy Wam również Szczęśliwego Nowego Roku, dużo sukcesów w pracy z psami, spełnienia marzeń i żeby Nowy Rok był jeszcze lepszy niż 2016 :)

Pozdrawiamy!
Karolina&Arbi&Rubik&Ami

4 komentarze:

  1. Ambitne masz te plany, oby wszystkie udało Ci się zrealizować :) Ale Ami urosła! Również życzę Wam, aby rok 2017 był jeszcze lepszy niż ten.
    http://smallshaggy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Powodzenia i życzę obwitego nowego roku!

    OdpowiedzUsuń
  3. Endomondo mi pomaga:) Lubię "kolekcjonować" treningi, dobrze mnie to motywuje:)

    OdpowiedzUsuń